کد مطلب:276490 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:109

تشرف به دیدار آن حضرت در بیداری یا خواب
در این مكرمت به طور خصوص خبری وارد است كه: مجلسی در بحار به نقل از كتاب الاختیار سید علی بن حسین بن باقی از امام صادق علیه السلام آورده كه فرمود: هركس بعد از هر نماز واجب این دعا را بخواند، امام «م ح م د» بن الحسن - علیه وعلی آبائه السلام - را در خواب یا بیداری خواهد دید: «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللَّهُمَّ بَلِّغْ...». كه ان شاء اللَّه تعالی در بخش آینده تمام این دعا را خواهیم آورد كه مشتمل بر دعا برای فرج آن حضرت است.

و نیز از كتاب جنّة الامان از امام صادق علیه السلام نقل كرده كه فرمود: هركس بعد از نماز



[ صفحه 493]



صبح و بعد از نماز ظهر بگوید: «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ»، نمی میرد تا این كه قائم آل محمدعلیهم السلام را درك كند. [1] .

و شیخ جلیل حسن بن فضل طبرسی در كتاب مكارم الاخلاق مرسلاً نقل كرده كه: هركس این دعا را بعد از هر نماز بخواند و بر آن مواظبت نماید، آن قدر زنده بماند كه از زندگی ملول گردد، و به دیدار صاحب الامر - عجّل اللَّه فرجه الشریف - مشرف شود، اول دعا این است: «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، اَللَّهُمَّ إِنَّ رَسُولَكَ الصَّادِقُ المُصَدَّقُ...». [2] .

این دعا نیز مشتمل بر دعا برای تعجیل فرج مولای ما حضرت حجّت علیه السلام است كه با چند طریق و روایت آن را در بخش آینده كتاب خواهیم آورد ان شاء اللَّه تعالی.


[1] بحار الانوار: 77:86.

[2] مكارم الاخلاق: 284.